Brioš (Brioche)

Njegovo veličanstvo Brioš. Francuz, onaj pravi, smušen, ali simpatičan, smotan, ali duhovit i šarmantan, komplikovan, ali zanimljiv, nedokučiv i luckast, ali privlačan, jedinstven i nezamenljiv 💖. Eto! Brioš nije klasičan hleb, ali nije ni pecivo. Negde između. Ne možete ga napraviti tako što ste sad rešili, zavrnete rukave i za sat - dva dobijete "french delight". No, no, no! Pa definisali smo Francuze na početku, da znate s kim imate posla😅. Elem, ne može sa njim na brzinu. Ono što bih vam iz sopstvenog iskustva preporučila je da ga dan ranije (tj. veče) pripremite, a sutradan pečete. On ima svoj "ritam" kojem se vi prilagođavate. Ne možete vi njega oblikovati po svom nahođenju. U tom slučaju to neće biti Brioš. Ja sam pratila sve od A do Š i moj Brioš bi možda završio u kanti pre pečenja, ( jer sam mislila da sa receptom nešto nije u redu i delovalo mi je da je premalo brašna za ovako nešto) samo da nisam toliko tvrdoglava koliko jesam (😅 nemojte da kažete mojima 😂) i da ne volim sve francusko koliko inače volim. Ono što Brioš razlikuje od hleba je pozamašna količina putera i jaja (a manje brašna) zbog čega mu se, pored najvećih vrlina koje inače poseduje, mogu pridodati bar još deset drugih... ma... ljubav zakačena za nepca 😋 i tu ostaje! Puter, nikako margarin! On se dodaje na kraju, posle svih ostalih umešanih sastojaka. Mora biti na sobnoj temperaturi, nikako iz frižidera, nikako otopljen!!! S jedne strane, čitajući recept, pomislite (baš kao što sam i ja) - pa ok, ništa teško i ništa specijalno... nema neke filozofije!? Ali, u stvari, ima! To je onaj francuski moto "zašto jednostavno kad može komplikovano". Samo, znate šta, u ovom slučaju mi je nekako opravdan. Za rezultat koji dobijete možete slobodno reći da vredi truda, čekanja i svake graške znoja na čelu. Možete i ne morate da ispratite celu proceduru, ali onda nema mesta za loše komentare! Francuza morate voleti, maziti ga i tepati mu, verovati u njega, posvetiti mu se u potpunosti..

Jedina stvar koje se nisam pridržavala što se originalnog recepta tiče jeste kvasac. Stavljala sam svež umesto suvog. Suvi kvasac maksimalno izbegavam, tj on mi je samo za "upomoć" varijante, kad svežeg nema u kući. 

Potrebno:

  • pola kocke kvasca
  • 120 ml mleka
  • 60 gr šećera
  • vanilin šećer
  • prstohvat soli
  • 4 jajeta
  • rendana kora 1 limuna
  • 170 gr putera
  • otprilike 400 gr brašna (+ možda 50 gr, u zavisnosti od veličine jaja)

Za premazivanje:

  • džem po izboru ( savetujem neki gušći)

I još

  • 1 belance umućeno sa kašikom vode

Kvasac sa kašikom šećera rastopiti u mleku, ostaviti par minuta. U brašno dodati so, preostali šećer, vanilin šećer, izrendanu koricu limuna, nadošli kvasac pa umućena jaja. Izmešajte da se sve lepo sjedini pa onda postepeno dodajte kockice putera. Umesite testo, pokrijte i ostavite na toplom 1 - 1,5 sat. Premesite. Nemojte dodavati previše brašna! Formiranu loptu stavite u frižider. Kažu da je neki minimum 6 sati, a da može i 24 da stoji. Ja sam moje premesila uveče pred spavanja, pokrila ga, ušuškala da i ono odspava 😉. Ujutru ga oblikujte po želji. Možete formirati jednu veknu, možete kidati manje loptice i ređati jednu do druge u kalup za hleb... Ja sam ga izvadila na radnu površinu, razvaljala u pravougaonik, premazala džemom od jagoda, uvila u rolat, isekla po dužini i dve dobijene rolnice obmotala jednu oko druge. Kada sad već pripremljen Brioš stavite u kalup za hleb, pokrijte ga i ostavite da narasta još 45 - 60 minuta. Premažite belancetom umućenim sa kašikom vode i pecite 35 - 40 minuta (u zavisnosti od vaše rerne) na 190℃. Pečen ostavite 10-ak minuta u kalupu da se prohladi, a zatim sa papirom izvadite i ostavite da se potpuno prohladi pre sečenja. Verujte mi, to je najteži deo!


Коментари

Популарни постови