Slani rolat sa piletinom

Ovaj slani rolat je razbucao neke moja razmišljanja, razuverio, da ne kažem srušio, moja predubeđenja. Iskrena da budem, počela sam da ga pravim na nagovor drugih. Kad sam zapodenula misiju dostave peciva za najrazličitije povode, ni na kraj pameti mi nisu bili. Kiflice i pite bile su MOJ ideal slanog stola. Taze, domaće pecivo ni nalik onom u pekari. Čime god punjeno - ukus je nepobediv. Međutim, po svoj prilici stvari, morala sam da se izmestim iz svog, prvog lica, subjektivnog mišljenja i osećaja. Ok kada spremam za nas kod kuće, ali sada je tu mnoštvo drugih, dijametralno suprotnih. I to onih sa drugačijim sistemom vrednovanja, ukusima za neke druge stvari. Strogo sam se na početku držala principa da ću raditi samo ono neprevaziđeno, domaće, rukom umešeno. Pogače su mi bile (i ostale) favorit, one daju prostor da budete maštoviti, raširite krila i igrate se! Nema ograničenja! Kiflice su isto dobar "igrovni materijal", kako testom, tako i ukusima. Pite, pitice, projice... uz sve to ponavljalo se pitanje: "Pravite li slane rolate?" Hm 😡 Dosadilo! Ok, praviću i slani rolat. Kod njih postoji osnovni recept + bezbroj varijacija: od toga da li želite žutu, crvenu ili zelenu koru do ukusa - kombinacija sira sa suhomesnatim, piletinom, ajvarom, tunjevinom... I sve sam ih isprobala, moram priznati sa su prvi na spisku porudžbina. Svi ih neizmerno hvale, oduševljeni podjednako ukusima. Moji muški glasaju za onaj sa piletinom, taj je ubedljivo broj 1. Odlična prilika da njega napravite je kada vam npr. ostane (pečene) piletine od ručka prethodnog dana, pa se pitate šta biste sa njom. Nit imate dovoljno za sutradan, a tek opcija da se baci nikako ne dolazi u obzir. Možete iskoristiti i belo meso, isto tako batak i karabatak. Potrebno je 200-250g. Naravno, možete i skuvati meso, ali je rolat definitivno mnogo ukusniji ako je piletina pečena. Eto, sad su ovi rolati česti gosti i na našim slavljima, zašarene ga i razvesele i baš lepo stoje između kiflica i pitica 😉

Za rolat potrebno:
  • 4 jajeta
  • pola kašičice soli
  • pola kesice praška za peciva
  • 200 ml gustog jogurta
  • 4 kašike brašna
  • + 50 gr blanširane blitve (zelje, spanać..)
Za fil:
  • 250 gr sira
  • 100 gr kisele pavlake (20% masti)
  • 200 - 250 gr pilećeg mesa
Umutiti jaja, odvojeno belanca od žumanaca, potom lagano sjediniti. Dodati so, jogurt, pa kašikom umešati brašno i prašak za pecivo. Na kraju dodati sitno seckanu blitvu. Sipati u pleh (od rerne) obložen papirom za pečenje i peći 15 minuta na 200℃. Pečenu koru odmah uviti u rolat ne skidajući papir (njega ćete skinuti kad se ohladi). 
Dok se kora hladi, pripremite fil. Mikserom umutiti sir i pavlaku, pa dodatni sitno iseckanu piletinu. 

Sa ohlađene kore skinuti papir i mazati tako da fil ide na tu stranu na kojoj je bio papir. Čvrsto urolati i staviti u frižider na hlađenje, najbolje preko noći.



Коментари

Популарни постови