Pogačice sa pivom


Ove sam pogačice prvi put napravila, iskrena da budem, samo zato da ne bih bacila pivo koje nam je ostalo od slavlja. Ni muž ni ja nismo pivopije, kupujemo ga samo kada nam dolaze gosti za koje znamo da ga vole. Kod nas se, inače, ništa ne baca, sve što i od ručka ostane – „reciklira se“, „našminka“ i „naparfemiše“, pa se još sladje pojede. Mislim da smo tako naučeni od malena. Svaki put bih se, pri presipanju onoga što je ostalo iz veće u manju šerpu, setila babinog lika i jedne reči samo „Gre’ota!“ Tako mi bi žao i ovog piva, iako ga „zdravo ne voleeem“. Pola odlučim odmah da ću staviti u piletinu i krompir. Uz dodatak meda, to je i prste i tanjir i tepsiju da oližeš 😋(čitajte – nema ostataka za recikliranje). Ostade sad onaj deo...šta bih sa njim? Veslanje po internetu... štapići, pogačice, čini mi se, sve na isti fazon..i ništa primamljivo. Naidjem na pogačice, sad se više i ne sećam gde, koje su bile malo drugačije. Kombinacija kukuruznog i pšeničnog brašna, sir, ulje, pivo... Hm.. malo me asocira na proju pa ću probati. Lako za napraviti a još lakše za pojesti 😂. Hrskavo spolja a meko iznutra. Zaraza za celu porodicu. I kad ti se ne jede – jede ti se. Samo da ti neko otme iz ruke, nema drugog načina da prestaneš. Utefterišem ja ovaj recept, za slučaj da mi opet pretekne pivo, a nekada ću ga kupiti i mimo gostiju...samo zbog ovih pogačica.

Elem, spremite sledeće:
  • 200g kukuruznog brašna
  • 300g pšeničnog brašna
  • 150g sitnog sira
  • 1,5 dl ulja
  • 1 prašak za pecivo
  • 1 kašičica soli
Za premazivanje:
  • 1 jaje
  • susam
Najpre izgnjecite sir, dodajte ulje, pivo, so i prašak za pecivo. Postepeno dodajte mešavinu obe vrste brašna i mesite testo dok ne počne da se odvaja od činije. Pokrijte ga krpom i ostavite 30 min da „odmara“. Zatim ga oklagijom rastanjiti na 1cm debljine.

Čašom ili modlom vadite pogačice željenog oblika, redjajte u pleh (obložen papirom za pečenje)


Premažite umućenim jajetom, pospite susamom i pecite 15-ak minuta na 200℃.

Коментари

Популарни постови