Buhtle

Sve ono zašto i koliko volim slatka testa stane u njeno mirišljavo veličanstvo - "Buhtlu". Ona prava mera sreće, izazova i čežnje. Više puta sam navela da kolači nisu "my cup of tea" što bi Britanci rekli 😅, da sve šnite, kocke, torte, čizkejkovi ovog sveta ne vrede kao jedna dobra, puna džema, buhtla... ili možda krofna 😂. Izgleda ja ne mogu ni makac dalje od hleba, slanog il slatkog, začinjenog, punjenog il "namazanog"... al' nek je lebac! Testo, testo, testo! Mislim da sam ovu naklonost nasledila od roditelja. Majka mi je imala isti senzibilitet, kvasac slatkiš je slatkiš, a otac je od svih priznavao samo palačinke i to sa orasima. Ona nije pravila buhtle. Pravila je "pekmezare". Ja mislim da je to naša, domaća, nacionalizovana buhtla. Sastav za testo skoro identičan, punjenje džemom, možda samo razlika u savijanju i tome što se u pleh ne stavljaju jedna uz drugu, već peku odvojeno. Ukus je, rekla bih, isti. Inače, buhtla vodi poreklo iz Češke, prava pravcata, punjena džemom od šljiva. Recept za ove moje je kombinacija nekih na koje sam nailazila, probala, dodavanjem i uzimanjem nastao je onaj pravi. Na internetu možete pronaći bezbroj predloga za punjenje... eurokrem, vanila fil, mak... Najoštrije zagovaram tezu da buhtla mora biti sa džemom - ako je buhtla. Priznajem, probala sam i sa eurokremom, ali sam ovom kombinacijom totalno nezadovoljna. Slatko... slatko... i ništa osim toga. Sa džemom je nešto drugo, " on je za buhtlu par".😊 On ističe sve njene ukuse koje treba da osetimo, sve vrline i čari. Kao kad za haljinu kažete da savršeno stoji jer "prati liniju tela". Ja danas pravim sa Podravka džemom od mešanog voća, tako sam ujedinila ukuse koje volim... sve u jednoj buhtli! Savršeno! Jutro ne može bolje početi ❤🍀

Potrebno:
  • kockica kvasca
  • 300 ml mleka
  • 6 kašika šećera
  • 2 vanilin šećera
  • rendana kora pomorandže
  • 100 gr omekšalog maslaca
  • 2 žumanceta
  • 700 gr brašna
  • prstohvat soli
Za punjenje buhtli
  • Podravka džem mešano voće
Za premazivanje
  • 50 gr otopljenog maslaca
Kvasac sa kašikom šećera i kašikom brašna rastopiti u mlakom mleku i ostaviti 5 minuta. U drugoj posudi odmeriti najpre 600 gr brašna, dodati so, preostali šećer, vanilin šećer, rendanu koru pomorandže, zatim dodati nadošli kvasac, maslac i žumanca. Umesiti meko, glatko testo uz postepeno dodavanje preostalih 100 gr brašna. Pokriti ga i ostaviti sat vremena da narasta. E sada, kada je testo naraslo, imate dve opcije za pravljenje buhtli. Možete testo razvaljati u pravougaonik, seći na jednake kvadrate, na sredinu svakog staviti punu kašičicu džema ili, kao što sam to radila ja, da ga podelite na 30 jednakih loptica (možete i na manji broj loptica ako volite veće buhtle). Zatim svaku rastanjite u manji krug pa dalje isto... kada stavite džem, krajeve testa spojite, dobro pričvrstite kako se tokom pečenja ne bi otvorila. 
Premažite svaku otopljenim maslacom i ređati (jednu uz drugu) u tepsiju prečnika 28 cm. Tako naslagane ostavite još malo pokrivene, da dodatno narastu, otprilike pola sata pa isto toliko peći na 180℃. Pečene posuti šećerom u prahu iiiii uživanje može da počne! 😊❤🍀

Коментари

Популарни постови