Baget - Baguette


O la la... ❤ Dragi moji, nisam danas tu... makar jedan vikend u Francuskoj 😥 Svako ko me dobro poznaje - dobro i zna da mi je uvek prva želja za putovanjem. Nikad zamenjeno prvo mesto. Evo tu, u srcu, u očima. Ima nešto zbog čega su mi te romanske zemlje bliže od svih ostalih. Mislim da sam vam to pomenula u receptu "Italijanska vekna". Francuska, Italija pa Španija. Eto tim redosledom. Ali sve francusko, bez izuzetka. Nema onog - pa, kod njih mi se ovo dopada, ovo mi se ne dopada... pa imaš podeljenu listu - "za" i "protiv". Jok. Ma sve mi je "ZA". Sva kulturna i prirodna bogatstva, hrana, jezik, pa i bezobrazni temperament. Egoizam i nacionalizam. Nek i zna pet drugih jezika - neće progovoriti nijedan sem francuskog, nema šaaaanse! Da te iznervira do ludila, al' ga opet voliš. Uvek kada čujem francuski jezik, sva ustreperim, načuljim uši, natočim sebi čašu vina, sednem i uživam. Zatvorim oči i tamo sam. Ne znam šta bih vam pre od tih recepata spremala pa da zaista verujemo da sedimo u onom malom kafeu sa pogledom na Ajfelov toranj. Toliko peciva i slanih i slatkih, a sva prevedena na naš jezik kao da izgube od one svoje magije, onu čar koja ih izdvaja i drži visoko gore na lestvici. Pođimo od kroasana. Ima tu i do njihovog akcenta , a i zasigurno do onog "kotrljajućeg R". A i do njihovog neodoljivog šarma 😍💖. Ok, subjektivna sam i pristrasna. Ne zamerite. I ne pokušavajte da mi promenite mišljenje, jer "uzalud vam trud svirači". 🤣🤣🤣 Evo danas baget. Ništa drugačije i teže u poređenju sa mešenjem domaćeg hleba, osim što sam ga zamesila uveče, a sutradan pekla za doručak... što sam dala celu sebe, tepala mu na francuskom i pevala onu Dasenovu "Oh, Champs Elysees..." Uz malo vinca... "À votre santé!" ("ŽIVELI!")
  • pola kvasca
  • kašičica šećera
  • 400 ml vode
  • puna kašičica soli
  • 600 - 650 gr brašna
Kvasac sa šećerom i kašikom brašna rastopiti u mlakoj vodi. Sačekati da "proradi" pa dodati u 600 gr brašna, u kojem je so. Mesiti testo desetak minuta . Ako se lepi za prste dodati još malo brašna, ali nemojte da preterate. Testo mora da bude meko i blago lepljivo. Pokriti ga streč folijom i ostaviti preko noći. Meni je stajalo 8 sati, mada sam pročitala da može da stoji i do 12, negde i do 18 sati. Ujutru ga premesiti i podeliti na 4 jufkice. Ja sam tako, jer mi pleh od rerne ne dozvoljava da hlebovi budu dugački kao pravi bageti 😥. Testo ćete mesiti isključivo prstima, nikako oklagijom. Svaku jufku prstima blago razvucite praveći mali krug. Zatim ga urolajte (svaki put kad "presavijete" pritisnite ivice kako bi se spojile). Svaku rolnicu razvaljajte na dužinu pleha. 
Ređajte u pleh obložen papirom za pečenje, tako da papir bude i između hlebova (da se oni tokom pečenja ne bi zalepili). Premažite ih blago vodom, pospite brašnom. Oštrim nožem zasecite na par mesta, prekrijte i ostavite 45 - 60 minuta. Rernu ugrejati na 220℃. Na dno rerne staviti posudu sa pola litra vrele vode(koja isparava tokom pečenja da bi kora bila hrskavija) i bagete peći 20 - 25 minuta.

Коментари

Популарни постови