Ušuškane viršle

Još jedno jutro u kiši i magli. Da ne proviriš ni kroz prozor, o izlasku iz kuće i odlasku na posao da ne pričam. Još ponedeljak. Ne volim ovu mrzu kod sebe, pa se sve nekako opominjem i podižem al slaba vajda. Jesam li ušla u onu babinu fazu meteoropate pa mi sve živo smeta? Doduše oduvek me vuklo unazad ovakvo vreme, kad bi da budeš brži i guraš napred, a nešto te sve unazad vuče. Da se ušuškam u ćebence, uz neko fino, toplo pecivo i litar kafe... možda neki film ili dobru knjigu. Pa me zovite kad sunce grane. Tako dođem na ideju da napravim neko ušuškano pecivo. Ovo nije ni rol viršla, ni hot dog. Ovo je viršlica umotana u ćebence 😅 baš kao i ja. I to jedno divno, mekano i mirišljavo koje greje iznutra, uspavljuje. Interesantno je što ga nije potrebno seći, već ga čupkate komadić po komadić. Lako i brzo se napravi, još brže i pojede, naročito uz senf 😊 Kod mene su viršle i kobasice potpisale neraskidiv ugovor sa senfom, tako da druge opcije ne postoje. Ako vi imate neko vaše rešenje, slobodno ga primenite. Znam neke koji mešaju kečap i majonez sa senfom. 🙄 Testo se zamesi i dok spremite premaz i iseckate viršle ono vam se, već naraslo, smeje iz činije i vabi na hedonizam. Što se začina tiče, ništa tu nije "pod obavezno", opet spram onog šta vi volite. Ja sam mešala bosiljak, origano i beli luk u prahu. Origano toliko volim da mogu njime da posipam sve, hleb, krompir, meso, povrće. Za razliku od mene, moj bradonja voli bosiljak, koji se šakom sipa i u marinade za meso koje on sprema na roštilju. Mene svež bosiljak seti na babu koja je volela da ga "zadene" za uvo kako bi joj mirisao tokom dana. Vi sami birajte emotivnu začinsku notu 💓. Pa da počnemo...

Za testo:
  • pola kocke kvasca
  • kašičica šećera
  • 200 ml mlake vode
  • 400 gr brašna
  • 3 kašike ulja
  • kašičica soli
Za premazivanje:
  • 100 gr otopljenog margarina
  • mešavina začina (puna kašičica)
I još:
  • 800 gr viršli
Kvasac rastopiti sa šećerom i kašikom brašna u mlskoj vodi. Ostaviti par minuta da nadođe. Zatim polako dodavati brašno i ulje, umesiti testo i ostaviti pola sata da naraste.
Za to vreme otopiti margarin i u njega dodati željene začine.
Viršle oljuštiti (kao nakon barenja) i iseći na 3 dela (moje su bile dugačke - 15 cm pa mi je trećina bila idealna)
Naraslo testo razvući u pravougaonik. Premazati margarinom pa iseći na manje pravougaonike. Moji su bili 10 x 4 cm. Na svaki stavljati komadić viršle i umotati, pa ređati uspravno u podmazan kalup (26 cm). 
Kada završite sa motanjem, uključite rernu na 200℃. Za to vreme testo još malo nadođe. Premazati ga preostalim margarinom i peći 35 - 40 minuta




Коментари

Популарни постови