Ruzmarin pogača

Simbol vernosti i bračne sreće. Nema tog venčanja kojem nije prisustvovao. "Morska rosa" je najzdraviji mediteranski začin. Spisak lekovitih svojstava pogolem, valjda ne postoji ni delić u našem organizmu na koji ne utiče blagotvorno. Umiruje i opušta, olakšava varenje, bolne cikluse kod žena, ublažava simptome prehlade, upale grla... Da li ste znali da postoji ruzmarinovo vino? Pravi se u kombinaciji sa belim vinom, stimuliše mozak, poboljšava cirkulaciju i rad bubrega, kažu da je odličan lek za glavobolju. Toliko sam toga o ruzmarinu pročitala da sam zanemela i verovatno vam samo delić prenela... Ne mogu da se pohvalim da sam od onih tipova koji vole i piju čajeve (pa ja sam osvedočeni kofeinski zavisnik sa pritiskom koji se sroza na nulu što rekao Šurda u "Vrućem vetru"😄😄😄) Nemam tu naviku čak ni kada se razbolim. U stvari, tada me "čupa" đumbir šerbet koji je mog bradonje delo i kojeg mogu da popijem galon. Eh, taj đumbir... Elem, svakako je lepo čuti i znati sve ovo, pa me raduje i sama pomisao da možda u nekome probudim ideju šta bi i kako mogao da proba... i da eventualno pomognem. Moja konzumacija ruzmarina je svedena na kuhinju - tačnije pripremu jela. 😊 On se uvlači u meso, ribu, krompir, raznorazne marinade i umake... a tek jela sa paradajzom! U društvu sa bosiljkom i origanom? O da... zažmurim i na moru sam. A tek u testu! Joj mirisa dok se peče, joj dok se jede 😅. Ako ga volite, obavezno probajte ovu pogaču. U njoj ima još ukusa, ali je ruzmarin dominantan, a i u onoj je kategoriji " mogu samo nju da jedem". Priprema ne zahteva neko posebno iskustvo... jedino što je mene mučilo je što narasta dva puta po sat vremena... to je verujte najveća muka 😅. Ali zato užiiiivanje...

Potrebni sastojci su:
  • pola kockice kvasca
  • 300 ml tople vode
  • kašičica šećera
  • 500 - 550 gr brašna
  • 2 ravne kašičice soli
  • 3 kašike maslinovog ulja
  • kašičica sirćeta
  • pola kašičice origana
  • beli luk u prahu (po želji)
  • 1 kašičica ruzmarina
Za premazivanje
  • 2 kašike ulja
  • ravna kašičica ruzmarina
Kvasac i šećer sa ravnom kašikom brašna rastopiti u toploj vodi i ostaviti par minuta. U drugu posudu sipati brašno, so, začine pa dodati nadošli kvasac, sirće i ulje. Zamesiti testo, ono treba da bude blago lepljivo, neka vas to ne brine. Premažite ga malo uljem da se ne lepi za posudu, pokrijte i ostavite sat vremena. Kada se testo udvostručilo, premesite ga, oblikujte jufku - loptu i prebacite u tepsiju ili okrugli kalup (sa papirom za pečenje) u kojem ćete peći pogaču. Zarežite oštrim nožem šaru po želji, ali i ne morate.
Testo ponovo pokrijte i ostavite još sat vremena da naraste. Zatim uključiti rernu na 180℃, 2 kašike ulja pomešati sa kašičicom ruzmarina i blago, četkicom premazati pogaču. Možete je posuti i morskom solju. Staviti u rernu da se peče 25-30 minuta. Zatim rernu pojačati na 200, pogaču poprskati vodom i vratiti u rernu na još 10-15 minuta. Pečenu pokriti krpom i ostaviti da se ohladi.


Коментари

Популарни постови