Ljuta pletenica

Ljuto nisam jela do svoje tridesete. Ono baš baš ljuto kao feferone. Blago začinjeno - da, ali ne ono što prži usne i sagoreva glasne žice. 😅 Oduvek me fascinirala moja majka koja je, potpisujem, osoba koja je najviše ljutih paprika pojela i to onih od "zapaljive" sorte. Ona je bila u stanju da uz bilo koji obrok pojede neku. I uvek prvo na sto stavi nju i slanik pa sve ostalo. To koju količinu ljutine je bila u stanju da unese (da ne kažem podnese), ja vama ni u snovima ne mogu približiti. Duva, šišti, al' jede. Neće je ostaviti na pola, makar izgoreli organi za varenje 🤣🤣🤣, "Au al sam se zaljutila, al' sam se zaljutila" Eeee, a onda.. Pokušavam da se setim, al' mi ne polazi za rukom kako mi je uopšte palo na pamet da započnem tu ljutu avanturu. Znam da je bradonja bio u šoku kad sam se iz prodavnice jednog dana vratila sa feferonama. I to nekim grčkim. Sećam se da su više bile kisele nego ljute. A onda su od kuće počele da mi stižu domaće, pa i ja da ih ostavljam za zimu (i sva ostala godišnja doba). I sad i ja jedem te iste feferone, bride mi usne i uvek se setim... A da stvar bude još zanimljivija - i moji dečaci vole feferone, naročito uz pasulj i sladak kupus. Seckaju sitno i ubacuju u tanjir. Doduše, onaj minut mlađi je sa godinu dana u ruci držao prut ljute domaće kobasice i grickao kao slani štapić. 😅 Izgleda je od onda imun. Svi volimo pikantnu hranu, jako začinjenu. Ovaj recept je spoj tri stvari koje moji muški obožavaju - testo, ljuta kobasica i sir. Kud ćeš bolju kombinaciju!? Kobasica koju sam koristila je tzv "peperoni" - opaaasno ljuta. Vi možete neku po vasem izboru, sa dozom ljutine po vašoj meri. Sir je, u stvari, tost kačkavalj. Pecivo neodoljivo dok je vruće, isto tako i kad se ohladi. Verujte mi na reč 😉 Recopis ide ovako...

Testo:
  • pola kocke kvasca
  • 180 ml mlake vode
  • kašičica šećera
  • 3 kašike ulja
  • 350 gr brašna
  • kašičica soli
Punjenje:
  • 80 - 90 gr ljute kobasice
  • 80 gr tost kačkavalja
Za premazivanje:
  • 1 žumance
  • Kašičica mleka
Kvasac sa šećerom i kašikom brašna razmutiti u mlakoj vodi i ostaviti par minuta. U drugu posudu staviti brašno, so, zatim dodati nadošli kvasac i ulje. Zamesiti testo i ostaviti pokriveno pola sata na toplom mestu da naraste. Pripremiti punjenje: kobasicu i kačkavalj iseckati na sitne kockice i pomešati. Naraslo testo podeliti na tri jufkice pa svaku razvaljati kao što je prikazano na slici. Naneti fil pa spojiti krajeve ("zatvoriti" da fil ne bi izašao). 
Na jednom kraju ih spojiti pa uplesti pletenicu. Prebaciti je u kalup za hleb (obložen papirom za pečenje, dimenzija 30 x 10 cm). 
Ostaviti još pola sata da naraste, rernu uključiti na 200℃. Pletenicu premazati žumancetom umućenim sa kašičicom mleka i peći 20 - 25 minuta.





Коментари

Популарни постови