Giba (gibanica)

Jutros sam samoj sebi naručila pesmu i odsvirala na uvce. Jutros sam svoju želju stavila na prvo mesto. Iako je nedelja i nema alarma za buđenje, probudila sam se oko 6. Odlučim da odremam još malo, da ne ustajem i budim mog lava 😅, al ne vredi... to je što je sa spavanjem, napolju sunce već umilo sve probuđeno... pa i mene. Uh to žuto pokretačko 💛 Znam i ja kako ću da obradujem sunce, sebe, a , boga mi, i sve ostale. Dok se kafa skuvala, ja sam nagužvala ovu moju, da znate da baš i liči na mene sa ovom štraftom od jastuka na obrazu 😂. Ništa lakše, a ništa ukusnije i više za poželeti u ovo nedeljno jutro. Što je više gužvam, ona sve bolja. Svaki put kada pravim nešto sa korama izgrdim samu sebe i sebi kažem u lice "Sram te bilo!" Toliko sam puta sebi obećala da ću makar probati da umesim te domaće kore za pitu, one najdivnije sukane, ali još nisam. Da me pitate zašto - ne znam. Trista čuda sam probala, za ovo sve kao nemam kad. Uhvati me neka trema. Možda razočaram celu svoju žensku liniju koja je sukala divne, tanke kore i mesila najukusnije savijače. I posmatrala sam oduševljeno to "izvlačenje" kore koja pada preko stola, motanje stoljnjakom i ređanje u tepsiju. Ništa, ali ništa ukusnije... to i 'lebac iz furune... eh, da mi je da mi jedno jutro zamiriše 🙄😥 Divne uspomene iz detinjstva od kojih ti srce zatreperi, a oko zacakli. Smejem se svom prvencu kojem je veza sa mnogim dešavanjima u ranom detinjstvu HRANA. Seća se šta je tog dana jeo, ko je i kako pripremao... i na moru i na izletu i voćne salate koju im je baba pripremala dok ih je čuvala - kako je seckala voće, u koje činijice... sa malim viljuškama... tada su imali 4 - 5 🙄. Tako se i meni odmotava film... mnoge ukuse i mirise od pre trideset i kusur imam tu negde, u posebnoj "sobi" 💖. Valjda je, i po ko zna koji put, kriva ova nedelja koja mi sve ovo iznova vrati, odškrine vrata te sobe i pusti onu čaroliju za sva čula...

Giba na moj način:
  • 500 gr kora za pitu
Fil:
  • 600 gr sira (ja sam jedino i uvek za star i baš baš slan, a vi kako volite... spram toga i solite)
  • 4 krupnija ili 5 sitnijih jaja
  • 1 dl jogurta
  • 1 dl kisele vode
  • 1 dl ulja
  • kašičica praška za pecivo
Umutiti sve navedene sastojke za fil. Gibanicu sam pravila i bez praška za pecivo, ali sam počela da pravim i sa njim otkada sam izvršila probu i uvidela njegovu reakciju u kombinaciji sa kiselom vodom. Kore se čarobno našuškaju, odvoje, svi slojevi su vidljivi - nisu slepljeni. Tepsija u kojoj sam pekla gibanicu je dimenzija 33 × 23 cm. Podmazala sam je i počela... prva kora - nagužvana, pa 3 - 4 kašike fila, ne premazujete koru, već onako kao da nabacujete na nju - da se ne bi poremetila ona buntovna nagužvanost. 😄. I sve tako dok ne utrošite materijal.
Ja poslednjom korom "obrišem" činiju u kojoj sam pripremala fil, stavim je odozgo na gibu, malko prelijem uljem i pečem na 200℃ otprilike 40 minuta. Videćete po boji, a i sama giba se odvoji od ivica tepsije... 
i čuje se ono divno cvrčanje kad je izvučete iz rerne 😊 Mmmmmmmmmmm


Коментари

Популарни постови