Cimet pupoljak

Pravim ja ove cimet pupoljke, Bradonja me pita kako sad cimet kad je on jesenji začin? 😅 Aludira na slatku pogaču od pre neki dan - Četiri godišnja doba i jedan deo nje koji je bio ušuškan u cimet. Stoji to da mi je kad iz rerne kućom počne da se širi cimet prva asocijacija hladno jesenje veče, ali ne mogu reći da je to i pravilo i običaj u našem domu. Mi cimet ne kupujemo u onim kesicama od 5g. Uzima se toliko dok se ne napuni teglica. 😊 On živi u mojim pitama, kolačima, pogačama i, nezaobilaznom, sutlijašu. Svi šire nozdrve, oči, a i usta kad nanjuše cimet. I nije važno šta je od onog malopre navedenog. Pitanje koje samo može da usledi je: " Kad će biti gotovo?" Cimet sam stavljala i u marinadu za jedan kineski specijalitet i on je , naravno, na listi omiljenih. Tako da... ako ste cimet zaljubljenici kao mi, ovo je jedan u nizu recepata u kojima ćete uživati. Nije težak za pripremu, a veoma je ukusan i divno izgleda na tanjiru. Kvasac se ne meša sa mlekom ili vodom kao što je to običaj sa slatkim pecivima, već sa kefirom. Verovatno da je i zbog njega pecivo meko i vazdušasto. Doduše, ima jednu manu. Od sastojaka u ovom receptu izađe 10 pupoljaka, pa, ako želite veći buket, vi samo množite količine bar sa 2... 😄
Inače, imamo i omiljenu pesmu "Ti znaš" Garavog sokaka (obožavam 💖), koja prati sve cimet specijalitete, Bradonja se samo prišunja (kao umiljato mače) i zapeva ..:

"Ti znaš
Sitan kolač da napraviš
Vanila, cimet i orasi
Kad vatra dođe na pola tri

Ti dodaješ na žumance 
od meseca
Pola kašike polena
I dodir tvoga kolena..."

Potrebno:
  • pola kocke kvasca
  • 150 ml kefira
  • kašičica šećera ( za aktiviranje kvasca)
  • vanilin šećer
  • 3 kašike šećera
  • prstohvat soli
  • 30 gr istopljenog margarina
  • 1 jaje
  • 350 g brašna
Za premazivanje:
  • 20 g istopljenog margarina
  • 4 ravne kašike šećera
  • kafena kašičica cimeta
Pre pečenja premazivanje:
  • 1 jaje
  • kašika mleka
Kefir malo ugrejati pa u njemu rastopiti kašičicu šećera, kvasac i kašiku brašna, ostaviti par minuta. U brašno dodati šećer, vanilin šećer, prstohvat soli, istopljen margarin, jaje i nadošli kvasac. Zamesiti testo i ostaviti sat vremena da naraste. Otopiti margarin, šećer i cimet pomešati. Nadošlo testo podeliti na 10 loptica. Svaku razvući kao što je prikazano, premazati margarinom, posuti mešavinom šećera i cimeta pa urolati. 
Zaseći na sredini, jedan kraj provući kroz prorez, odozdo na gore. Postupak je isti i za ostatak testa.
Pupoljke poređane u plehu obloženom papirom za pečenje pokriti i ostaviti 15 minuta. Zatim premazati jajetom umućenim sa kašikom mleka pa peći na 180℃, 20-ak minuta. 
Pečene možete posuti šećerom u prahu, ja svoje nisam htela jer mi se čini da bih im tako oduzela od lepote koju imaju.



Коментари

Популарни постови