Četiri godišnja doba

Ideja za ovakvom kombinacijom ukusa u slatkom suncokretu potekla je od mojih sinova. Ljubi ih majka. Hrana nam je inspiracija i motivacija. Kada sam ga poslednji put pravila (sa eutokremom) neko od muških je konstatovao da voli i onu verziju sa džemom, da bi usledilo pitanje može li pola da bude sa džemom, a druga polovina sa eurokremom. Kako meni avanturisti i večitom tragaču za novim nije potrebno mnogo, naravno da sam rekla "Mora da može". Kako sve češće nemam meru kada kuvam i mesim, pa i da mi je mnogo toga dosadno, odlučim ja da, pored pomenuta 2, budu još 2 ukusa. Razmišljala sam o domaćim džemovima koje sam pravila. Imam kajsiju, šljivu, smokvu, jagodu i šipak, ali sam se plašila da bi oni zbog načina uvijanja i temperature u rerni mogli da iscure. Nedavno sam za probu uzela termostabilne džemove od maline i šumskog voća - za ovakve (retke) prilike i pokazali su se odlično, mada, domaći džem je domaći džem, najbolji i nezamenljiv. Ta dva ukusa su mi asocijacija na sunce, lepo vreme, leto... Eurokrem je uvek odličan izbor, pogotovo kad se deca anketiraju, on je, iako vansezonski, iz nekog mog razloga više zimski kaput - kad se samo setim onih novogodisnjih jelki i mafina, pa božićne zvezde sa njim mmmmm. A cimet... jesen u njemu caruje. Orasi, jabuke, bundeve 😋 Uh! Cimet je odličan saborac, ali ume i suvereno da vlada. Da vam se samo delić lisnate cimet pogače ili onih rolnica istopi u ustima, zaboravili biste i gde ste i kako se zovete. Tako ja ukomponujem ove ukuse u omiljenu mi Vivaldijevu kompoziciju. Nikako drugačije da se zove nego "Četiri godišnja doba". A tako mi izgleda i ova naša svakodnevica u kojoj nam još samo sneg nedostaje da zaokružimo priču. U nadi da će, ipak, pobediti leto, pišem recept. 

Za testo: 
  • pola kocke kvasca 
  • 150 ml mlakog mleka 
  • 300 gr brašna 
  • prstohvat soli 
  • kesica vanilin šećera 
  • 2 kašike šećera 
  • 50 gr istopljenog margarina 
Za premazivanje: 
  • 2 kašike eurokrema 
  • 2 kašike džema od maline 
  • 2 kašike džema šumsko voće 
  • 2 kašike otopljenog margarina, 1 kašika šećera + kašičica cimeta 
U mlakom mleku rastopiti kvasac, kašičicu šećera i kašiku brašna. Ostaviti par minuta. U drugu posudu sipati brašno, dodati prstohvat soli, šećer, vanilin šećer, kvasac koji se podigao i otopljen margarin. Umesiti testo i ostaviti 30-45 minuta pokriveno (u zavisnosti od sobne temperature). Zatim ga premesiti i podeliti na 3 dela. Svaki razvaljati u krug prečnika 27-28 cm. Filuju se dva, treći, koji ide odozgo se ne premazuje. Prvi krug se postavi na papir za pečenje da bi se po završetku filovanja i ostalih, sve zajedno lakše prenelo u tepsiju. Na svaku četvrtinu se nanosi fil: 
  • Leva gornja četvrtina 1 kašika džema od malina 
  • Desna gornja četvrtina 1 kašika eurokrema 
  • Leva donja četvrtina 1 kašika istopljenog margarina, pola kašike šećera i pola kašičice cimeta 
  • Desna donja četvrtina 1 kašika džema šumsko voće. 
Na taj krug staviti drugi i nafilovati na isti način. Zatim staviti i treći, blago pritisnuti prstima. Čašom ili šoljom označiti sredinu - dokle ćemo zasecati testo. Iseći na 16 delova, lakše će vam biti najpre na četvrtine, pa osmine i onda te osmine na pola. Svaku tračicu uvrnuti tri puta (na desnu stranu). 
Dobijenu pogaču pokriti i ostaviti pola sata da naraste. Rernu uključiti na 180℃. 
Kada se ugreje, pogaču premazati žumancetom razmućenim sa kašičicom mleka i peći. Kod mene se ispekla za 25 minuta. 


Коментари

Популарни постови