Banana hleb

Iskrena da budem, ovaj hleb sam napravila prvi put kada je nekim čudom bilo više banana od onog što su muški hteli da pojedu. U kući je bilo toplo pa su one sazrevale brže nego inače, trebalo ih je "spasiti" na neki način. Jer, gre'ota da se bace. U stvari, te takve pegave banane su najbolje, najzrelije i najslađe. 

Većina ljudi greši, pa, kupujući banane, bira one bez ijedne tufne. Jedina njihova mana je što ne mogu da stoje koliko i one bez tačkica - treba da se "dela" brzo Zatooo... Znam da sam premotavala kilometre raznoraznih recepata koji su svi ličili jedni na druge. Keks, piškote ili patišpanj, puding i slatka pavlaka... sve isto u bezbroj kombinacija. Nit mi je zvučalo interesantno, nit da mi je išla vodica na usta pri samoj pomisli. Jok, ništa od toga. Eeee a onda se, ne znam kako i otkud, pojavio ovaj banana hleb. Recept koji delim sa vama nije onaj po kojem sam prvi put pravila, već po mom ukusu dorađen i baš kakav treba da bude. On, u stvari, i nije hleb u pravom smislu te reči. Ne jede se kao svi ostali hlebovi, ne ide baš ni da se namaže na njega nešto, jer u sebi ima kockice čokolade, nit za puter, džem ili med. Možda eurokrem, ali mi se čini da bi se koncept ovog kolača pokvario. Nije on baš ni kolač... u pravom smislu te reči 😁 Ja njega vidim uz šolju kafe na primer. To mi je dovoljna doza slatkog koja mi ne bi oduzela šećer od kafe pa da ona bude gorka (kafa isključivo sa 2 kašičice šećera 😁 nezdravo, znam, nemojte mi ništa na tu temu 😅). Idealno, recimo, uz šolju čaja. Ovaj banana hleb je odličan i za doručak ili večeru. U mom slučaju pre za večeru, jer doručak mora obavezno biti slan. Ja se izvinjavam, ali kulen, slaninica, čvarci, ajvar... razumite me... Večera već nešto sasvim drugo... moja deca pojedu pola u cugu 😅 ( posle obroka 🤣🤣🤣🤣) Bradonja između ovog i Komisbrota naravno da uvek bira ovaj drugi, ali kad nije u situaciji da bira, ide i banana 😅. Eto, ova divna avantura je počela spasilačkom misijom banana, sada banane kupujem baš za ovu priliku "Može onaj banana hleb, nismo ga odavno jeli?"

Potrebno:
  • 4 veće ili 5 manjih banana
  • 2 jajeta
  • 250 gr brašna
  • 150 gr šećera
  • 1 vanilin šećer
  • prstohvat soli
  • 100 gr putera
  • kašičica sode bikarbone
  • pola kašičice praška za pecivo
  • 100 gr tamne čokolade
Banane viljuškom izgnječiti pa dodati jaja, so, šećer, vanilin šećer i omekšali puter i kratko mutiti mikserom. Smanjiti brzinu na mikseru pa postepeno dodavati brašno u koje su umešani soda bikarbona i prašak za pecivo. Na kraju dodati na kockice iseckanu čokoadu i varjačom izmešati. Smesu izliti u lalup za hleb obložen papirom za pečenje i peći 45 - 50 minuta na 200℃. Nemojte da vas zavara njegova boja tokom pečenja pa pomislite da je vreme da ga izvadite nakon pola sata. On će u tom slučaju unutra ostati "živ". Ukoliko vam je gornji grejač od rerne jak možete hleb pokriti alu folijom ili papirom za pečenje. Pečen hleb izvaditi iz kalupa, skinuti papir, ostaviti da se u potpunosti ohladi pa tek onda seći.

Коментари

Популарни постови