Šarena pogača


Nedelja. Imala sam velike planove za danas. Još jedna priča u prilog onoj da možeš da planiraš ti kad i koliko god hoćeš, ali izgleda još neko učestvuje u toj režiji. Juče smo uživali sa familijom, nismo se videli za sve ovo vreme koronsko, jelo se, mastilo i sladilo, nazdravljalo, pričalo - svi u glas 😅 Nedelja odvojena za tehničke stvari. Sve ću ja i da operem i ispeglam i sredim i skuvam za sutra muškima jer idem rano na posao, al' jok...struje evo već pola dana nema i ko zna kada će je (i da li uopšte) biti danas. Imamo tu (ne)sreću da naš kraj nema dežurnu ekipu za ovakve nezgode vikendom pa neretko čekamo i ponedeljak da se veliki kvarovi otklone. Kad je leto, to i nije toliko strašno - toplo je a i dan dug pa se pregura, zimi ume da bude baš teško jer u tom slučaju nemamo ni grejanje 😒 za klopu nije problem, uvek se svašta može naći, al kad je hladno... U ovakvim situacijama shvatiš da ne mora sve i ne mora sad... i da nedelja možda ipak treba da bude "relax" dan, da sebi ugodiš, nadmudriš onog što ti je pokvario scenario 😅. Pa, eto, ja sa vama delim recept prvenstveno nazvan hlebom, ja bih, ipak, rekla pogača. Šarena, najšarenija... i to ne bilo kakva... ne 3 u 1, ma sve u 1 je ova pogača, kompletan obrok. Tako da, molim lepo, pored nje meni ništa nije potrebno, ko voli može šolju jogurta. Prvi put sam je napravila prošle godine sestriću za rođendan. Za tetkino prvo muško moralo je da bude nešto impozantno, i na oko i na jezik. 😅 Naše prvo dete, sada već ljudina od 25 godina sa ramenima širim od plakara, al i dalje naš Nidža, sa jednako umiljatim najplavljim očima na svetu i osmehom istim od pre 20 i kusur... Bila sam klinka od 17 kad se on rodio, bez ikakve svesti o bebama, šta i kako sa njima, al' znaš da voliš... Dovoljno! Bila sam kod onda najboljeg druga, a sad kuma na slavi, kad su mi javili da sam postala tetka, na Aranđelovdan... vrtelo mi se u glavi... da i od vesti ili kuvane rakije kojom smo nazdravljali... od poziva još više... sećam se da sam jedva otišla kući pevajući (sreća da nas deli 50 metara 😂), a moji su kod kuće lili suze u potocima, novopečeni deda i baba. 😊 Kao malecki meden, pristojan, lepo vaspitan (ljubi ga majka), skroman, od svih želja najveća za čokoladom, isto tako i danas. Ništa se promenilo nije osim dimenzija 😅 i sada kad ga pitam šta bi da umesim, skromno mi kaže da sve od mojih peciva voli... svejedno... kiflice... Ma dobro, 'ajde i te kiflice više, aman deco! Sad će tetka avanturista u akciju! Naučno - istraživački rad 😅 Veslam ja tako i surfujem ovim sveznajućim Guglom i ne znam kako plima izbaci sliku na koju su mi se oči momentalno zalepile, a donja vilica otkačila. Evo ga, to je taj! Kuvajmo blogovski lansirao "Slojevit hleb sa ajvarom, sirom, lukom i kulenom" 😶 (jeste da vam je u opisu jasno odmah šta imate pred sobom, ali mi je opet predugačak naziv pa sam sebi dala slobodu da je preimenujem u "Šarenu pogaču") Majko moja... dalje od ovog se ne može. 
Pišite recept, pa ako imate sreće sa strujom ...🤣🤣🤣

Testo:
  • kockica kvasca
  • 2 kašičice šećera
  • 200 ml mlakog mleka
  • 400 ml mlake vode
  • 2 kašičice soli
  • 900 - 1000 gr brašna
Fil od sira:
  • 300 gr sira
  • 2 kašike pavlake
  • 2 kom mladog luka (može praziluk u zamenu - 1 manji)
  • 100 gr kulena
Za drugi fil:
  • 5 kašika ajvara
  • i još: 50gr putera (može margarin)
Za premazivanje:
  • 1 jaje
Za posipanje: susam, lan

U mlako mleko izmrviti kvasac, dodati šećer i kašiku brašna, ostaviti par minuta. U mlaku vodu dodati so, nadošli kvasac, pola količine brašna, pa polako mešati i postepeno dodavati preostalo brašno. Umešeno testo odmah podeliti na 3 lopte, pokriti i ostaviti ih dok napravimo fil. 
Iseckati sitno luk i kulen, dodati izmrvljen sir, pavlaku.

Prvu loptu razvući što tanje u pravougaonik. Premazati puterom ili margarinom pa naneti fil od sira.
Razvući na isti način drugu loptu, staviti preko prve kore i premazati ajvarom.
Treću koru razviti i staviti preko druge.

Savijamo ovako: Prvo levu trećinu testa preklopimo preko srednje trećine, pa desnu trećinu preko srednje (i leve). 
Zatim donju trećinu , pa gornju na isti način. Okrenuti testo (što je dole - sada je gore). Staviti papir za pečenje u šerpu ili tepsiju prečnka 28cm. Prebaciti testo , nožem zaseći hleb na četvrtine pa osmine. 
Premazati jajetom, posuti susamom ili lanom, pa pokriti. Uključiti rernu na 200℃. Kada se ugreje staviti pogaču da se peče - 45 minuta otprilike.

Коментари

Популарни постови