Pizza prutići


Priča na ivici da bude nenapisana, recept neobjavljen, zgužvani papir gurnut na dno fioke u iščekivanju boljih dana ili trenutaka. Sigurno zamišljate neko neuspelo, lepljivo testo, tvrdo... a , u stvari, odgovor nije u samom receptu. On je neobično odličan ili savršeno neobičan, ali, izgleda, pecivu nije bilo do slikanja. Nema ni te podloge, ni ugla, ni svetlosti (senke) koji bi makar delom preneli svima nama obožavani ukus. Kakav god da je oblik, pizza fil je jedino što čujete u nazivu i to vam je dovoljno! Priznajte! Da l je standardna ili mini pizza, pizza pita ili puž, ma koga briga! Spoj šunke, kačkavalja, kečapa, origana...ma tonu mi daj 😂 Ovi prutići se u originalu zovu "Pizza jezici"!😜, valjda zbog oblika i veličine, uglavnom ženskog jezika 😂 Moj muž bi dodao : "Mali ti je pleh za taj recept" 😂, ali mu je ipak bio neodoljiv, najpre je uzeo polovinu (samo za probu, jer nije bio gladan) a onda tražio još jedan, pa još jedan...pojeo bi mnogo više da nemam dva tinejdžera čistača u kući 😂 Ono što me je pored naziva i omiljenih sastojaka privuklo je to da se testo ne pravi od brašna, već od pšeničnog griza. Nikada ništa slično nisam umesila. A testo divno za "rukovanje' i "modelovanje". Pravila sam ih preksinoć za večeru i dvoumila se da li da ih objavljujem. Kroz kameru ne izgledaju onako kako ih ja vidim i kako sam htela vama da dočaram. Dobila sam "kompliment" da sam "luda" i "preterano samokritična". Ipak sam se predomislila (možda u inat da opovrgnem seriju mojih "vrlina"), jer cela ova priča ide u prilog onome da ništa ne treba uzimati "zdravo za gotovo", da prvi utisak vrlo često ume da prevari i da se iza naizgled osrednjih stvari (fotografija) kriju čarolije za nepca, večera (možda i doručak) koji će se sigurno ponoviti!
Elem, jezik ide ovako 😁

Od sastojaka je potrebno:
  • pola kockice kvasca
  • 350ml mlake vode
  • kašičica šećera
  • kašičica soli
  • 3 kašike ulja
  • 600g pšeničnog griza
Premaz
  • 10ak punih kašika paradajz sosa ili kečapa
Pizza fil:
  • 150g šunke
  • 100g slaninice
  • 100-150g kačkavalja
Kvasac sa kašičicom šećera razmutiti u mlakoj vodi. Ostaviti par minuta pa dodati ulje, so i griz. Umesiti testo i ostaviti sat vremena da naraste. Naraslo testo podeliti na 10 loptica i svaku razvaljati u prutić. 
Ređati u pleh, pa na svakom po sredini prstom napraviti udubljenje, kao na slici. 
Zatim ih premažite paradajz pireom ili sosom ( ja imam gusto ukuvani paradajz sa bosiljkom i origanom i savršeno je "legao") ili kečapom. 
Uključite rernu na 180℃, a prutiće pokrijte salvetom ili ubrusom dok se rerna ne ugreje. Kada se rerna ugrejala, stavimo prutiće na 10 min. Ako premazujete kečapom ovo nije potrebno, već na kečap odmah stavljate "pizza" fil - iseckana šunka i slaninica, odozgo listići kačkavalja - i pečete 20ak minuta. 
Sa paradajz sosom posle prvih 10 minuta pečenja, izvadimo pleh, stavljamo fil i vraćamo u rernu na još 10-15 minuta.




Коментари

Популарни постови